Gmail.com-ra küldött levelek a Gmailen a spam mappában jelennek meg mit tehetek? Nyomtatás

  • DKIM, SPF, SPAM, DMARC, GMAIL
  • 23

Abban az esetben, ha a tárhelyről kiküldött leveleket a Gmail rendszere kéretlen levélnek (spam) minősíti akkor az alábbi lépéseket célszerű ellenőrizni:

  1. A cPanel felületén a Levelezés dobozban keresse meg az Email védelem (SPF, DKIM) menüpontot.

    Email védelem (SPF, DKIM)

  2. A megjelenő oldalon engedélyezze mind a DKIM, mind az SPF használatát a tárhelyen.

    Email védelem (SPF, DKIM)

  3. Abban az esetben ha Ön a tárhelyhez tartozó névszervereket használja akkor a cPanel automatikusan beállítja a domain nevéhez szükséges két TXT rekordot, így Önnek ebben az esetben további teendője nincs.

  4. Ha Ön valamilyen okból kifolyólag egyedi névszervereket használ a domain nevéhez akkor manuálisan kell beállítania a névszerverben a TXT rekordokat.

A TXT rekord lekérdezése Microsoft Windows operációs rendszer alatt:

  • Windows XP: Start menü -> Futtatás -> írjuk be hogy "cmd" idézőjelek nélkül -> Üssünk Enter-t!
  • Windows Vista / 7 / 8 / 8.1 / 10: Start menü -> írjuk be a keresőmezőbe hogy "cmd" idézőjelek nélkül -> Üssünk Enter-t!

Az SPF rekord lekérdezéséhez a megjelenő ablakba írjuk be a következőket:
nslookup -q=TXT az_érintett_domain_név
válasznénkt ehhez hasonlót fogunk kapni:

SPF rekord

A DKIM rekord lekérdezéséhez a következőket írja be:
nslookup -q=TXT default._domainkey.az_érintett_domain_név
válasznénkt ehhez hasonlót fogunk kapni:

DKIM rekord

Mind a két esetben a válszként kapott idézőjelek között szereplő adatokat kell TXT rekordként felvenni a domain név DNS zónájába.

Ezen felül javasoljuk, hogy az érintett domain névnél állítsanak be DMARC rekordot is a domain név DNS zónájában.

Erről itt olvashatnak bővebben.

A beállításokat itt lehet tesztelni:https://www.mail-tester.com/spf-dkim-check

Segített önnek ez a válasz?

« Vissza